JellyPages.com

Love You To The Moon & Back

..We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone..

Isnin, 31 Mei 2010

best ke??

Main golf...best ke???hu2...
ape kes tetibe rse nk main golf ni...
msti teringat kn nana...ha3
ape la...
golf ader 18 lubang...
full set mhl tu...lalalalala...
xpe...ader yg support...
tp, x reti nk main nih cm mne...
hu2....ke-excited an main golf jelas terpancar...
apabila pukulan itu menepati sasaran ye....
ha3....excited nye...nana2...
golf set dh ader yg tlg support, tmpt dh ader...
tggl tuannye je ble nk pegi ni...hu2...sbr2...
Hati ini selalu tertanya2 sendiri...
kenapa sesuatu yang kita nak sangat lupa or hilangkan dari ingatan,
itulah perkara yang paling susah nak buat?? kenapa???

kenapa orang yang kita nak lupa or padam dari kotak ingatan ni selalu sangat muncul dalam bayangan, dalam mimpi or even dalam realiti itu sendiri??

apa yang perlu dilakukan untuk hilangkan gundah dihati, sesak di jiwa, kabut di minda??

sesak nafas kadang2 bila terfikir benda2 yang sedih yang tak boleh nak lupa..

kalau boleh dalam hidup ni, tak nak langsung ada perkataan kenapa muncul sebab selalunya jawapan yang diharap tak pernah kunjung tiba...

wahai diri, sabarlah hadapi segala..wahai hati, tabahlah mengharungi
....
video

DugaaN yg daTanG x dapat Di duGa...:(

Ya Allah
Seandainya telah Engkau catatkan...
Dia milikku tercipta buatku...
Satukanlah hatinya dengan hatiku...
Titipkanlah kebahagiaan antara kami...
Agar kemestaan itu abadi...
Dan ya Allah...ya Tuhanku Yang Maha Mengasihi
Seiringkanlah kami melayari hidup ini...
Ketepian yang sejahtera dan kekal abadi...

Tetapi ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan...
Dia bukan milikku...
Bawalah ia jauh dari pandangan ku...
Luputkanlah ia dari ingatanku...
Dan peliharalah aku dari kekecewaan...
Serta ya Allah ya Tuhanku Yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan...
Berikanlah aku kekuatan...
Melontar bayangannya jauh ke dada langit...
Hilang bersama senja nan merah...
Agarku bisa bahagia...
Walaupun tanpa bersama dengannya...
Dan ya Allah Yang Tercinta...
Gantikanlah yang telah hilang...
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah...
Walaupun tidak sama dengan takdirMu...
Pasrahlah aku dengan takdirMu...
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan...
Adalah yang terbaik buatku...Kerana Engkau Maha Mengerti...
Segala yang terbaik buat hamba Mu ini...

Ya Allah...
Cukupkanlah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku...
Di dunia dan di akhirat...
Dengarlah rintihan dari hambaMu yang daif ini...
Jangan engkau biarkan aku sendirian...
Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran...
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...
Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup....
Ke jalan yang Engkau redhai...
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh.

Amin...Ya Rabbal A'lamin.

JaNgaN sediH ye!!!hu2


Bagi yang mengalami kesusahan hidup.... TAHNIAH !!!

Tuhan sayang kamu tapi kamu masih belum mengerti
apa itu dugaan yang dianggap penderitaan.
Allah sentiasa mengawasi kamu dalam suka dan duka.
Yang kuat diduga tu bermakna
Yang Maha Esa selalu datang dalam hidup kamu.
Selalu intai kamu..haaaa kamu sedang menagis yer.
Sebenarnya Allah suke kat kamu.

Cuba bayangkan. Bila kamu layan adik kamu atau sepupu kamu
atau anak sedara kamu yang masih baby under 6thn tu...
macam mana kamu layan dia?
mmmm....kalau tak menangis..tak puas kan kita kacau dia!
Tapi pegi mana-mana pun kita masih ingat dia.
Mesti ada benda/hadiah nak kasi kat dia.
Mesti yang dapat mengembirakan hatinya kan.
Sebab dia tu selalu dihati kita....mcm tu lah TUHAN layan kamu.

Jangan sedih yea dugaan Allah...pasti DIA akan 'belikan' kamu sesuatu
yang membahagiakan kamu : )


geramnye.....buat dek je la.....!!!

p/s :pic ats my BFF..ainee, biha & aina

hisssshhh...boringnye dpt kwn mcm dorg ni (bkn my BFF)...

pe benda rr...kt member2 baik....pigi daaaa...

ader dpt hint2 pun x reti2 nk bg...

bila susah cari q...bila senang...hancussss....

pa'kal je sekelas....klu x...lme dh q pandang sebelah mata je....

x pandang langsung pun xpe...

My BFF..ainee, aina, biha & masyita, dayah n Azra...korang la sahabat q dunia akhirat...

korg yg memahami q...

slalu ader bila q perlu....hu2

rindu kt korg...

xpe2....hasrat kte bakal tercapai...ha3

MiNggU yg membzkan kn kepala otak!!!

hmmm....boringnye.....exam week...
so ape lagi....study je la keja nye...
hu2...
MIKRO n MAKRO...
wait ye...i jawab u dua2 sehabis baik...
waaaaaa.....skt nye bljr 2 subjek ni...
n...dlm mse yg sme...
menimbun masalah yg follow..
ader sajer yg nk jd org DIGI...
isssshhh......blah rr....x ske nye....hu2
SEDIH3x.......