JellyPages.com

Love You To The Moon & Back

..We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone..

Rabu, 9 Jun 2010

awak lagi........

awak
waktu kerinduan hati mula menyapa
saya jadi tersangat hiba dan rasa rindu tu bagai menusuk-nusuk dalam hati
menekan-nekan dada sampai nafas rasa tersekat-sekat
waktu tu saya cari satu sudut dan duduk disitu sepanjang malam
kat sudut tu sepanjang malam saya tengok langit
dan kira bintang-bintang 1 2 3 4 sampai habis
tapi tak pernah pun saya kira sampai habis
kerana bintang tuhan itu terlalulah banyaknya

dan selalunya belum sampai kiraan 1000 saya dah terlelap kat situ
ha ha biarlah dari saya terus melayan rindu yang saya takkan dapat lagi
tapi itu langkah sementara yang hanya berkesan sekejap saja
saya berani rumuskan kesimpulan macam ni sebab benda ni dah bertahun berlalu
benda yang sama saya rasai dan setiap kali hati merindu
saya jadi kelam kabut sebab taktahu nak buat apa. Sebab tu saya kira bintang
ha ha kalau siang hari saya kira daun daun gugur.

Dan awak..
semua hal-hal ini tak pernah memberi kesan "saya lupakan awak selamanya"
kerana dalam sibuk saya mengingati awak.. dalam mengira bintang dan daun-daun gugur saya juga memikirkan awak.
Adakah saya bersalah atau patut dipersalahkan sebab tak dapat lupakan awak ??

kalau awak ingin tahu..
saya selalu persalahkan diri sendiri kerana perkenalan dengan awak
membawa saya sehingga ke tahap ini dan andainya saya diberi peluang
untuk menjalani kehidupan masa lampau sekali lagi..
Saya takmahu mengenali awak kerana dengan mengenali, memahami, dan menyayangi awak sebegini rupa membuatkan hati terlalu terseksa

awak pergi tinggalkan saya.. dan awak tinggalkan semua kenangan ini
awak tinggalkan semua orang yang menyayangi awak
juga setiap orang yang menyenangi tingkah laku awak
awak lihatlah kalau awak nampak semua orang yang awak tinggalkan ni
mereka tidak kering air matanya kerana rindukan awak,
mereka rindu pada insan yang mereka sayangi yang telah pergi selama-lama

awak..
setiap hari saya merasai perasaan yang sama
dan hati saya takkan pernah akan terubat
tetapi saya gembira kerana saya hidup dalam kenangan kita
memang hidup ini perlu diteruskan dan bukan untuk diratap saja..
kadang-kadang kesulitan ini membuatkan saya menyalahkan taqdir
walaupun saya tahu taqdir inilah yang terbaik tuhan anugerahkan pada saya dan kepada kita semua
tapi sebab kecetakan pemikiran dan perasaan duniawi ini telah menutup segalanya..

"Maafkan aku tuhanku dan pada semuanya, sesungguhnya kami tiada daya melihat ketelusan dari perpisahan ini....."

Tiada ulasan: